SCOALA GENERALA NR. 11 "St. O. Iosif" BRASOV
SCOALA GENERALA NR. 11 "St. O. Iosif" BRASOV
SCOALA   EUROPEANA  2010
SCOALA   EUROPEANA  2010
BUNA ZIUA, BRASOV 15 sept. 2011

FOTBAL SI „CARTE” CONCOMITENT:

Scoala Generala 11 "St. O. Ioasif" si ACS Tâmpa, parteneri în educatie si sport


De anul acesta, Brasvul a venit cu o  dubla oferta, educatie- sport pentru cei mai mici învatacei, copii de clasa I. Concret, fosta Scoala Generala Nr.11, actual "St. O. Iosif" - Scoala Europeana si ACS Tîmpa, primul club de fotbal particular din oras, au semnat un parteneriat public- privat benefic ambelor parti. Sau mai exact, copiilor, caci ei sunt beneficiarii reali ai proiectului. Programul se numeste sugestiv, „Educatie prin sport” si consta în comasarea ambelor activitati, educationale si sportive, concomitent. Despre aceasta idee, am conversat cu reprezentantii partilor, doamna directoare a scolii 11, Tudorita Albu, respectiv unul din asociatii ACS Tâmpa, Ciprian Jurubescu. Acesta ne-a declarat: „ideea e preluata din fotbalul mare, unde echipele puternice detin adevarate academii în care copii, viitoarele staruri, convietuiesc împreuna. Sa luam ca exemplu celebrei La Masia, scoala de fotbal a Barcelonei, care a dat numele grele din fotbalul de azi, Messi, Fabregas, Iniesta. Revenind la noi, proiectul se vrea unul viabil, însemnat si de lunga durata. Anul acesta începutul a fost facut cu primii 9 scolari- fotbalisti. Nu sunt clase speciale, ele sunt obisnuite, doar ca aici parintele îsi aduce copilul dimineata la scoala si îl mai aduce acasa dupa amiaza, spre seara. În acest timp, copilul învata, la prânz serveste masa, apoi se odihneste. Dupa amiaza îsi face lectiile apoi are antrenament. În plus, la orele de educatie fizica, alaturi de profesorul scolii, copilul poate face individualizare cu unul din cei 12 antrenori ai ACS Tâmpa”.

Avantajele parteneriatului
Din start, ambele parti au convenit ca primordial pentru copil va fi educatia. Pe lânga asta, oricare parinte îsi doreste un copil sanatos. Unul din factorii importanti ce întretin sanatatea este sportul. Îmbinarea celor doua activitati duce cu siguranta la ceea ce îsi doreste orice parinte pentru copilul sau, cresterea armonioasa într-un climat socio- profesional la standarde înalte. Si scoala beneficiaza de pe urma sportului, ea fiind reprezentata cu succes la competitiile sportive unde poate câstiga premii, aspect ce îi va creste punctajul pe ramura. Pentru ACS Tâmpa, avantajul este ca partenerul sau detine infrastructura necesara desfasurarii activitatii, are baza de selectie si tine copiii la un loc, între ei putând fi închegate si relatii de prietenie, necesare nu doar pe terenul de sport, ci si în viata de zi cu zi. Costurile generate de aceste activitati se ridica undeva la nivelul a 13 lei pe zi si în asta consta toata cheltuiala parintilor.

La acest nivel, putem vorbi de pionierat în Brasov
Todorita Albu, directorul scolii St. O. Iosif s-a aratat „încântata de aceasta initiativa, în care sectorul public si-a dat mâna cu cel privat si, speram noi, într-un proiect deosebit si cu rezonanta în rândul parintilor, dar si al prichindeilor. Asteptam ca pe lânga rezultate, perpetuarea si dezvoltarea actiunii pentru ca pe viitor, scoala noastra sa fie pomenita atât pentru educatia copiilor cât si pentru performantele copiilor nostri în sport”. Ciprian Jurubescu ne-a vorbit despre proiectul la care a aderat cu doamna directoare Albu. „Nu stiu ca la nivel national sa existe asemenea asocieri, dar oricum, în Brasov este prima. Ar trebui sa specific ca momentan disciplina sportiva este fotbal baieti, dar nu ar fi exclus ca în viitor sa extindem activitatea si în rândul fetelor, existând câteva discutii în acest sens”.

Va mai aduceti aminte de „Tricolorul"?
Ca o completare, acum mai bine de doua decenii, a mai existat o actiune similara, e drept la nivel de liceu, dar rezultatele au fost uimitoare. Autorul acestor rânduri, a facut parte dintr-o clasa speciala a liceului „Energetic”, treapta I si ulterior „Industrial nr. 2”, treapta a II-a, pe atunci, si care a dat jucatori importanti la divizia A si chiar echipei nationale. Este vorba de generatia 70, pregatita de profesorii Radu Tutuianu, Cezar Ardeleanu, Emil Borgovan, care i-a cuprins între altii pe portarul Todericiu, fundasii Draganoiu si Pârvu, mijlocasii Petrus, Mihalcea, Pancu sau Chiric, atacantii Tikossy si Selymesi. A fost o idee a federatiei, cu centre olimpice de pregatire, câte unul la patru judete. Actiunea a dat roade, multi fotbalisti au ajuns sa joace la nivel înalt. Echipele se numeau „Tricolorul”, la înfiintare dupa care ulterior au devenit „Viitorul”. Dar ideea era aceeasi, copiii stateau împreuna de dimineata si pâna seara, mâncau, se odihneau, învatau si se antrenau laolalta.
Home     Prezentare      Echipa manageriala      Cultura organizationala      Resurse       Proiecte educationale       Activitati extracurriculare        Rezultate        Contact



RAPORTUL  PROGRAMULUI  MONDIAL ECO-SCHOOLS / ECO-SCOALA  

Anul scolar 2012 - 2013


NUMELE  UNITATII  SCOLARE:
Scoala Gimnaziala Nr. 11 „Stefan Octavian Iosif” Brasov

NUMELE  DIRECTORULUI: prof. dr. Albu Tudorita

NUMELE  DIRECTORULUI  ADJUNCT
: prof. Vasiliu Georgeta-Eugenia

NUMELE COORDONATORULUI: Popovici Gabriela, prof. înv. primar
                                                            
NUMARUL  ELEVILOR  IMPLICATI
: 1016

NUMARUL  CADRELOR  DIDACTICE  IMPLICATE: 54

PARTENERII  IMPLICATI:
PARINTI:
Parintii au sprijinit desfasurarea activitatilor asigurând elevilor suportul financiar pentru procurarea plantelor sau a diferitelor materiale.
Raicu Laura, presedintele Consiliului Reprezentativ al Parintilor;
Cîda Cristi, vicepresedintele Consiliului Reprezentativ al Parintilor; (a asigurat obiectele de birotica cu care au fost premiati elevii în cadrul Concursului Eco-Clasa)
Lopataru Gabriela, membru al Consiliului de Administratie al scolii
Mosu Oana, membru al Consiliului de Administratie al scolii
Muresan Petru-Iulian (a asigurat diplomele pentru Concursul Eco-Clasa)
David Eduard

AUTORITATI
:
Regia Publica Locala a Padurilor Kronstadt (ne-a oferit copacei de câte ori am solicitat)
Primaria Brasov -  Serviciul Amenajare Zone de Agrement (ne-a oferit banci care s-au instalat în curtea scolii)


TEMA ABORDATA
: CURTEA SCOLII

Ne-am înscris la acest program în 26 noiembrie 2012.

BENEFICIILE  SCOLII                                                                        
·Programul „Eco-Scoala” a contribuit la:
1)Cresterea gradului de constientizare a elevilor si cadrelor didactice privind problemele de mediu.
2)Dezvoltarea spiritului critic si a capacitatii elevilor de a lua decizii,  colectarea deseurilor reciclabile, amenajarea spatiului verde din curtea scolii.
3)Formarea unor deprinderi si abilitati ecologice, caracteristice viitorului cetatean educat în spirit ecologic.
4)Colaborarea cu comunitatea locala.

·Prin activitatile desfasurate s-a urmarit:
1)Dezvoltarea spiritului civic si a capacitatii elevilor de a lua decizii.
2)Respectarea naturii si a mediului.
3)Înfrumusetarea salilor de clasa, a holurilor, a spatiului verde din curtea scolii.
4)Obtinerea unor sponsorizari pentru premierea elevilor si pentru amenajarea curtii scolii.
5)Obtinerea statutului de „Eco-Scoala”.

   PLANUL  DE  ACTIUNE                                                                     
           Activitati:
1)În luna ianuarie, comitetul ECO a fost convocat pentru o întâlnire în cadrul careia a fost prezentat Programul „Eco-Scoala”. Elevii au fost deosebit de încântati de acest program si si-au manifestat disponibilitatea pentru implicare.

2)În luna februarie, am prezentat programul sponsorilor, am avut o oarecare nadejde pentru a obtine o sponsorizare din partea unei banci, dar raspunsul a fost negativ: „Anul acesta nu se implica în activitati de acest gen. Poate mai târziu.” Speram ca poate ne vor ajuta în anii urmatori!

3)În luna martie, doamna prof. Crisan Iuliana a întocmit testul Eco pentru determinarea nivelului cunostintelor elevilor privind problemele de mediu, dar intrarea dânsei în concediu prenatal a contribuit la nefinalizarea acestei activitati.

4)În data de 22 martie 2013 s-a realizat o expozitie prin care s-a marcat ZIUA MONDIALA A APEI: „Daca apa nu e... nimic nu e”. Elevii au identificat problemele legate de necesitatea protejarii resurselor de apa si de a pune în adevarata lumina rolul, îndatoririle si responsabilitatile fiecaruia în protejarea si valorificarea resurselor de apa.
            Materialele prezentate au evidentiat unele aspecte care sunt în atentia elevilor:
            - Apa, bunul cel mai de pret;
            - Cum utilizam apa potabila?
            - De ce sa economisim?
                                          - Cum putem economisi si conserva apa menajera?
S-au întocmit  referate, desene si s-au prezentat diferite legende („Legenda Crisurilor”, „Legenda Somesurilor”, „Legenda Jiului”, „Legenda Lacului Doamnei”, „Legenda Lacului Sfânta Ana”, „Legenda Lacului Fecioarei”, „Muresul si Oltul”, „Legenda Dâmbovitei si a lui Bucur”, „Legenda Lacului Rosu”, „Legenda Dunarii”). 
(Foto 1; 2; 3)
Elevii din clasa întâi au învatat sa foloseasca apa putina pentru spalarea instrumentelor utilizate la orele de educatie plastica.

5)„Sa traim într-un mediu mai curat” - a fost sloganul care i-a mobilizat pe elevi sa colecteze selectiv deseurile. În curtea scolii exista pubele pentru colectarea selectiva a deseurilor. Serviciul de salubritate este asigurat de firma Comprest Brasov. Elevii folosesc cosurile speciale din clase si astfel se asigura colectarea selectiva a deseurilor. Periodic s-au organizat acsiuni de colectare a  maculaturii care, inevitabil, se aduna în gospodaria familiilor scolarilor. Din discutiile purtate cu parintii elevilor am înteles ca acestia folosesc pubelele amplasate pe lânga blocuri.
(Foto 4)

6)„Sarbatoarea pasarilor” - a fost marcata prin construirea unor casute pentru pasari si amplasarea lor în copacii din curtea scolii. Elevii asigura periodic hrana pasarilor si observa viata lor. Ei constientizeaza ca zborul, cântecul si frumusetea pasarilor sunt surse de relaxare si inspiratie. Pasarile sunt indicatori ai sanatatii ecosistemelor.
(Foto 5; 6; 7)
   
7)Scoala noastra beneficiaza de o curte mare care asigura relaxarea elevilor în timpul pauzelor. În fiecare primavara, toti elevii planteaza diferite flori în jardiniere, muncitorii scolii cosesc iarba (periodic), varuiesc trunchiurile copacilor, iar reprezentantii primariei asigura toaletarea copacilor din curtea scolii. Elevii clasei a IV-a B au plantat în data de 5 aprilie: 3 brazi si 2 scorusi si în 17 aprilie: 4 tei si 7 molizi. Colectivul clasei a II -a D a plantat în curtea scolii, în data de 5 aprilie: 7 meri si 2 visini. Privind scoala din orice directie, poti afirma: „Scoala noastra este ca o floare”.  
(Foto 8; 9; 10)

8)Traind într-un oras de munte, noi, brasovenii, acordam o atentie sporita ocrotirii padurilor, autentice laboratoare ale naturii. Padurile, împreuna cu celelalte spatii verzi, reprezinta o bogatie de nepretuit pentru zona noastra, fiind, datorita actiunilor antipoluante, veritabile uzine de sanatate si de echilibru ecologic. În aprilie, „Luna Padurii”  s-au plantat în curtea scolii copacii amintiti mai sus, iar în data de 25, elevii si cadrele didactice s-au îmbracat în verde. (Foto 11; 12; 13)
             În holul scolii s-a amenajat o expozitie cu postere si desene ale elevilor.

9) „Ziua Pamântului”  a fost marcata prin realizare de postere si mesaje prezentate într-o expozitie.
(Foto 14; 15)

10)  Sub genericul „Mediul înconjurator e casa mea” s-au organizat activitati în cadrul carora    s-au  realizat obiecte din pet-uri, doze si alte materiale reciclabile.
(Foto 16; 17; 18)

11) Concursul „Eco Clasa” a fost organizat pe perioada semestrului II. Echipele de control coordonate de doamnele profesoare Lonean Dorina, Vizitiu Anisoara au acordate saptamânal note claselor din scoala. La final, s-a stabilit clasamentul si s-au acordat diplome si premii.
(Foto 19; 20; 21)

12)S-a realizat pagina Web „Eco-Scoala” pe site-ul scolii si a fost reactualizata periodic.

Activitatile desfasurate au fost prezentate în revista scolii „Cântecul copilariei”.

Doamna profesoara Grigore Camelia a participat la Simpozionul International „Educatia mediului de la stiinta la constiinta” editia a III-a dedicata Zilei Mondiale a Mediului cu materialul „4SUSTAINABILITY” - 8 iunie 2013  si a fost coordonator în parteneriat cu Asociatia RENATURA la implementarea activitatilor de informare si constientizare a elevilor din ciclul primar cu privire la ariile protejate din jud. Brasov - Situl Natura 2000 - Muntele Tâmpa (ROSCI0120) - aprilie-mai 2013.


Optionalul clasei a II-a A s-a numit „Prietenii naturii" si a urmarit, asa cum sugereaza si titlul, ca elevii sa cunoasca natura, sa o ocroteasca si sa îi fie prietena.
Pe durata parcurgerii programei optionalului, s-au organizat doua drumetii, una la Canionul 7 Scari si una la Busteni pentru a observa fauna si flora specifica zonei de munte în doua anotimpuri diferite.
Elevii au realizat portofolii cu observatii, au colectionat plante, au realizat desene si au facut poze.
Tot în cadrul acestui optional, am sarbatorit principalele evenimente din Calendarul Ecologic  - Ziua Pamântului, Apei, Pasarilor confectionând din materiale reciclabile colivii, machete etc.
O activitate care a placut mult elevilor mei a fost plantarea de copacei în gradina scolii                  (aproximativ 100 de puieti) în cadrul actiunii mondiale „Eno Tree Planting Day” - 8 mai 2013.
Elevii au mai confectionat afise ecologice cu mesaje de protejare a naturii, desene, expozitii în sala de clasa sau pe blogul clasei.
Ca o concluzie, optionalul si-a atins obiectivele, elevii sunt mult mai atenti cu mediul înconjurator, si-au însusit semnificatia unor termeni din sfera ecologica si dovedesc un comportament adecvat fata de tot ceea ce înseamna protejarea naturii. (prof. înv. primar Dobrescu Livia)

Optionalul „Prietenii naturii” - clasa a III-a A a raspuns nevoilor de dezvoltare a personalitatii elevilor prin formarea de competente si atitudini bazate pe gândirea critica, creativitate si respect pentru mediu.
Abordarea optionalului ca activitate de rezolvare a unor contexte problematice de mediu a avut ca rezultat dezvoltarea interesului si a motivatiei pentru cunoasterea si ocrotirea naturii.
Strategia didactica utilizata ca dominanta a fost lucrul în echipa, ceea ce a favorizat comunicarea si asumarea de catre elevi a diverselor roluri în cadrul unui grup.
Elevii au realizat proiecte pe teme ecologice vizând padurile de conifere, padurile de foioase, plantele si animalele din paduri, daunatorii padurilor, plante si animale pe cale de disparitie, importanta padurilor, forme si mijloace de protectie a naturii.
În cadrul activitatilor desfasurate, elevii si-au îmbogatit cunostintele despre mediul înconjurator, si-au dezvoltat competentele de comunicare, de explorare/investigare si de rezolvare a unor situatii problema din viata cotidiana.
De asemenea si-au dezvoltat spiritul de echipa, altruismul, curajul, dragostea si respectul pentru natura. (prof. înv. primar Secheli Elena)

Elevii din scoala noastra au participat la „ECOlimpiada elevilor” care face parte din „Programul National - Educatie pentru Sanatate în Scoala Româneasca”.
S-au prevazut 6 lectii desfasurate în cadrul orelor de diferite specialitati (stiinte, ed. tehnologica, ed. civica, etc.). Fiecare copil a primit câte un manual si o fisa de informare pentru parinti. Manualul s-a numit „Învatam sa reciclam ambalajele”. Lectiile au avut ca subiecte: reciclarea metalelor, a sticlei, a hârtiei, a plasticului si a altor deseuri ce nu pot fi reciclate. Fiecare tema a fost tratata ca o poveste, cu imagini atragatoare, cu fise de lucru, cu sarcini de efectuat în timp de o saptamâna, dupa care a urmat evaluarea si realizarea expozitiei cu ceea ce au creat copiii: icoane pe sticla, vase din sticla pictate, pliante de popularizare a informatiilor legate de adunarea selectiva a deseurilor, scheme de monitorizare a adunarii selective a deseurilor din propria gospodarie, confectionarea de obiecte folositoare la scoala sau acasa din deseuri metalice, dezbateri.
Întregul program s-a încheiat cu realizarea de catre fiecare copil a unei compuneri despre ceea ce au învatat, ce i-a impresionat si cum vad ei, în stil propriu, salvarea naturii prin folosirea reciclarii deseurilor adunate selectiv. S-au analizat cu întrega clasa toate compunerile. S-a ales o singura compunere care a fost postata pe site-ul proiectului. Timp de 10 zile s-au votat lucrarile prezentate. A urmat notarea lucrarilor de catre o comisie speciala a proiectului. Clasamentul final s-a facut pe baza acestor indicatori astfel:
· BUTA RAMONA CRISTINA - clasa  a IV-a C- nota 8,111 -178 voturi (locul 187)
· ENACHE RALUCA - clasa  a III-a D - nota 7,842 - 956 voturi (locul 265)
· IRIMIA RAZVAN - clasa a IV-a D - nota 7,831 -95 voturi (locul 271) 
Clasarea s-a facut din 4 000 de postari de lucrari din întreaga tara.
Din clasa a III-a C  nu a participat nimeni desi ar fi trebuit sa intre în proiect doua clase   a III-a si doua clase a IV-a.      
Proiectul le-a placut copiilor si participarea a fost eficienta. (prof. înv. primar Lonean Dorina)

           
Director:                                                          Coordonator:
   prof. dr. Albu Tudorita                                 prof. înv. primar Popovici Gabriela




























Programul Mondial ECO-SCHOOLS
 
Scoala Gimnaziala Nr. 11 "St. O. Iosif" Brasov deruleaza în perioada 1 iunie - 24 noiembrie 2017 proiectul “ROBO PlayLABSfinantat de Fondul Stiintescu Brasov din dorinta de a încuraja pasiunea pentru stiinte si tehnologie a elevilor printr-o abordare creativa interdisciplinara si prin mentorarea primilor pasi în lumea tehnologiei.

Atelierele practice din cadrul acestui proiect au la baza o abordare creativa fata de stiinta si tehnologie prin utilizarea robotilor programabili Wonder Workshop Kit Dash and Dot.
La sfârsitul atelierelor, participantii vor avea competente de baza de programare a unui robot în vederea îndeplinirii unei sarcini specific, vor rezolva creativ probleme pentru a finaliza o sarcina folosindu-se de cunostinte dobândite în matematica, mecanica, fizica si îsi vor dezvolta abilitatea de a colabora si de a lua decizii exersînd în acelasi timp si spiritul de echipa, perseverenta si proactivitatea.

Beneficiari directi: 50+ tineri cu vârste cuprinse între 9-14 ani (clasa IV - VIII)
Finantare: 11.000 lei

Echipa de implementare:

Georgeta Radu - coordonator proiect - sef catedra arie curriculara ”Stiinte si tehnologie”, profesor de Educatie Tehnologica, Desen si Informatica, coordonator programe parteneriate, consilier cu probleme educative si activitati extracurriculare.
Grigore Camelia - mentor Ciclul primar - profesor învatamânt primar, metodist, coordonator proiecte Erasmus+ si Comenius.
Vasiliu Georgeta - mentor Ciclul Gimnazial - profesor matematica, responsabil proiectare-coordonare-evaluare-control al activitatii didactice, participare în proiecte Erasmus+ si Comenius.
Lucica Ghise - mentor Ciclul Gimnazial - profesor matematica, licentiata în matematica/fizica/informatica.
Olga Fatulescu - coordonator activitati practice - reprezentant partener Agile HUB (ONG care ofera programe de educatie non-formala pentru copii în domeniul tehnologiei informatiei), absolvent în domeniul tehnologiei informatiei, implicata în proiecte creative pentru copii în cadrul AgileHUB (ScriuCod)

Descriere activitati
1. Activitate de coordonare generala a proiectului: organizarea echipei, monitorizarea activitatilor din cadrul proiectului, realizarea achizitiilor necesare pentru desfasurarea proiectului, raportare (1 iunie - 24 noiembrie 2017)
2. Elaborare a conceptului de ateliere creative (1-30 iunie 2017)
3. Activitate de promovare a proiectului si a rezultatelor sale. (4 septembrie - 24 noiembrie)
4. Activitate de informare si motivare a participantilor. (4-29 septembrie)
5. Selectia participantilor (25-29 septembrie)
6. Organizarea si desfasurarea atelierelor practice (1 octombrie - 17 noiembrie).
7. Organizarea evenimentului “ROBO Fest” la finalul proiectului pentru diseminarea rezultatelor siactivitatilor realizate pe parcursul acestuia. (13-24 noiembrie)

Persoana de contact:
Prof. Georgeta Radu
e-mail: radu_geta@yahoo.com
telefon: 0766709490
 







Înscriere

Pentru inscriere accesati pagina de Facebook a proiectului facebook.com/roboplaylabs




Contact si informatii suplimentare http://agilehub.ro/formular-de-contact-robo-playlabs/